Ponadczasowe logo – recenzja

autor: Daniel Gwizdała, data: Sierpień 6, 2013, kategoria: Recenzje, komentarze: Brak komentarzy

logo

Zaszczyt bycia pierwszym zrecenzowanym na tym blogu e-bookiem przypadł książce „Ponadczasowe logo. Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu” autorstwa Jacka Gernsheimera. Książka ukazała się w tym roku nadkładem wydawnictwa Helion. Liczy 214 stron i została wydrukowana w kolorze.

logo_4

Książka została podzielona na 3 zasadnicze części:

1. Z logo przez wieki

Ta część jest najobszerniejsza ilościowa i merytorycznie. Oprócz tła historycznego, w tym rozdziale poruszane są kwestie związane z całym procesem projektowania znaku firmowego. Zaczynając od wywiadu z klientem, poprzez projektowanie, prezentowanie propozycji klientowi, nanoszenie poprawek, a na przygotowaniu księgi znaku kończąc.

logo_1

2. Klasyczne logo

Ta część prezentuje zbiór kilkudziesięciu ponadczasowych logotypów, które zna prawie każdy. Wszystko ułożone chronologicznie i opatrzone krótkimi komentarzami.

logo_2

3. Ewolucja projektów

Ten dział dotyczy procesu powstawania kilku projektów logotypów stworzonych przez autora książki. Wyjaśnia w nich swój tok myślenia i sposoby dotarcia od projektu do finalnego znaku.

logo_3

Książka napisana jest w sposób jasny i ciekawy. Zawiera wiele praktycznych rad, które przydadzą się każdemu projektantowi graficznemu. Pierwszy dział dostarcza wiedzy niezbędnej do owocnej współpracy z klientem. Zaznacza zagrożenia, na które możemy się natknąć podczas pracy. Drugi dział to ciekawe kompendium wiedzy na temat znanych na świecie logotypów. Dowiecie się z niego rzeczy, o których nie mieliście pojęcia. Trzecia część to okazja poznania procesu projektowania doświadczonego twórcy.

Książka warta jest przeczytania, przez każdego kto projektuje identyfikację wizualną, ale nie tylko. Przyda się każdemu grafikowi.

Share Button